Noodkreet

Eind juni schreef Jopie Kouwenberg in de nieuwsbrief:

Wat een ellendige tijd met het coronavirus…. Brazilië is wel heel zwaar getroffen. De kinderen van onze tehuizen zijn nu ook niet op de crèches. Ze zijn thuis in de sloppenwijken wat natuurlijk vreselijk is. Zoveel mensen in een gebied met zeer slechte omstandigheden, we houden ons hart vast. Het personeel van de opvanghuizen deelt nu voedselpakketten uit in de Favelas. Zo hebben de getroffenen toch nog voedsel.

Tot overmaat van ramp is er ook weer ingebroken. Verschillende dingen zijn gestolen en ook vernield. Dit gebeurt wanneer mensen arm zijn en totaal geen inkomen hebben. Want volgens onze berichtgevingen vanuit Belo Horizonte zitten ze daar ook in lockdown en doen alles om te overleven. We kijken of we financieel kunnen helpen.

Begin juli kwam de vraag om hulp van de voorzitter van de tehuizen – Luis Xavier:

Beste vrienden,
ik stuur je hierbij de bonnetjes voor de kosten die we hier gemaakt hebben na de overvallen. We krijgen van niemand hier in Brazilië hulp. De situatie is erg moeilijk. Elke week helpen we onze kleine leerlingen die thuis zitten en brengen ze eten (rijst, bonen, olie, suiker, pasta, fruit, groenten, yoghurt, vlees), omdat er veel armoede is bij onze kleine leerlingen thuis. Alle hulp is nodig. De pandemie is hier erg slecht. Veel doden en zieken overal,
knuffels voor iedereen

Jopie becijferde de totale kosten op € 1.431 en heeft namens de Stichting € 1.500 overgemaakt. Uw bijdragen maakten dat mogelijk.

Een van de kwitanties.

Steun de kinderen met een extra gift:
Stichting São Tiago
Vloedstraat 31