Nieuwsbrief april 2020

Kerkwerve – april 2020

De lente is aangebroken, normaal een fijne tijd voor iedereen. Nu met het Corona-virus is het voor iedereen een periode vol zorg. Vreselijk al de slachtoffers, zieken en overledenen…. Ook in Brazilië heeft het virus toegeslagen. In februari en maart zijn wij in Brazilië geweest en waren net op tijd terug, voor de lock-down begin maart. In Belo Horizonte hebben we natuurlijk het opvanghuis bezocht. Het ziet er werkelijk schitterend uit, er is een verdieping opgekomen en ook de toegangsweg is aangepast. Het is nu toegankelijk geworden voor rolstoelen en voor kinderen met een beperking.
Mede door onze stichting is er zoiets moois van de grond gekomen. De opvang is nu alleen geschikt voor kinderen tot 5 jaar. Hierna gaan ze naar de reguliere “lagere school” bekostigd door het rijk. De regering doet nu veel meer voor het opvangtehuis, er wordt meer en meer voedsel ter beschikking gesteld. Daar is dan ook niets dan lof voor de nieuwe president Bolsonaro!

Crèche São Tiago heeft nu plaats voor 210 kinderen en Crèche des Neves heeft er 98 wat op een totaal van 308 kinderen komt. Des Neves is nog erg oud en met veel trappen moeilijk toegankelijk voor een aantal kinderen. Ons doel is nu sparen voor dit tehuis om het allemaal te verbeteren. Volgende keer gaan we verder over het bezoek aan het opvanghuis.
We willen iedereen die onze stichting steunt hartelijk danken! We danken alle particulieren maar ook de Hervormde gemeente te Zonne-maire, de Thomaskerk in Zierikzee en Tineke Bin van de ‘Hobbyzolder’ die al driemaal een mooi bedrag overmaakte en ook in 2020 voor ons spaart! In het eerste kwartaal mochten wij het prachtige bedrag van € 1729,30 ontvangen, geweldig! Veel dank aan alle gevers!

Hartelijke groeten,

JOPIE, HENK en AGAATH