Nieuwsbrief juli 2020

Kerkwerve – juli 2020

Wat een ellendige tijd met het coronavirus…. Brazilië is wel heel zwaar getroffen. De kinderen van onze tehuizen zijn nu ook niet op de crèches. Ze zijn thuis in de sloppenwijken wat natuurlijk vreselijk is. Zoveel mensen in een gebied met zeer slechte omstandigheden, we houden ons hart vast. Het personeel van de opvanghuizen deelt nu voedselpakketten uit in de Favelas. Zo hebben de getroffenen toch nog voedsel.

Tot overmaat van ramp is er ook weer ingebroken. Verschillende dingen zijn gestolen en ook vernield. Dit gebeurt wanneer mensen arm zijn en totaal geen inkomen hebben. Want volgens onze berichtgevingen vanuit Belo Horizonte zitten ze daar ook in lockdown en doen alles om te overleven. We kijken of we financieel kunnen helpen.
Bij ons is de stichting nog heel actief. Na het artikel in de Wereldregio mochten we vele mooie reacties ontvangen.

Op 7 juli aanstaande bestaat onze stichting 20 jaar, wat vliegt de tijd!! Het is gewoon niet te geloven!
Henk en Jopie zijn er vanaf het begin bij betrokken en hopen het, nu samen met Agaath, nog heel lang vol te houden.
Ook zijn verschillende sponsors al 20 jaar actief bij onze Braziliaanse kinderen betrokken. Voor iedereen vanaf het begin of later heel veel dank voor de financiële steun! Zonder jullie was al het moois niet tot stand gekomen. We mochten in het afgelopen kwartaal het mooie bedrag van € 1141,80 ontvangen! Dank aan allen die gaven, in het bijzonder de diaconie van de Evangelisch Lutherse Gemeente en de Hobbyzolder beiden te Zierikzee. Een doos vol lege cartridges bracht opnieuw een mooi bedrag op: € 84,80, dus blijven sparen alstublieft!
We wensen iedereen een heel mooie zomer toe!

Hartelijke groeten,

JOPIE en HENK en AGAATH

Wilt u de nieuwsbrief van de Stichting São Tiago ontvangen? Stuur een e-mail naar nieuwsbrief@stichtingsaotiago.nl